انتخابات

وزیر نفت به اظهارات و ادعاهای بیژن زنگنه همتای خود در دولت روحانی در خصوص آمار و ارقام تولید و صادرات نفت در دولت شهید رئیسی پاسخ داد.

رشد منفی ۳۵ درصد صنعت نفت و گاز در دولت قبل را به مثبت ۲۰ درصد رساندیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جواد اوجی امروز با حضور در جمع خبرنگاران حیاط دولت به اظهارات و ادعاهای بیژن زنگنه وزیر نفت دولت روحانی در خصوص میزان تولید و فروش نفت در دولت قبل و عملکرد دولت شهید رئیسی در حدود سه سال گذشته و ناتوانی این دولت در تولید بیش از میزان فعلی نفت، واکنش نشان داد و با جداول ماری اظهارات همتای سابق خود را رد کرد.

وزیر نفت با بیان اینکه میزان تولید نفت کشور در فاصله سالهای ۹۸ تا ۱۴۰۰ بین ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار تا ۲ میلیون و ۱۰۷ هزار بشکه در روز بوده و زمانی که دولت آقای رئیسی آمد، میزان تولید نفت به دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه و در سال ۱۴۰۱ به دو میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه و در سال ۱۴۰۲، سه میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه و در ۱۴۰۳، سه میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رسید.

جواد اوجی  اظهار داشت این آمارها بر مبنای گزارشهای است که ما هر  ماه یک بار برای مقامات کشور و رهبری ارسال می‌کنیم و توسط کسانی تنظیم و استخراج می شود که بیش از ۱۰ سال است مسئول این کار هستند و نشان می‌دهد ما درت ولید نفت در این دولت ۶۰ درصد رشد داشته‌ایم.

وزیر نفت ادامه داد: در بحث صادرات نفت هم وضع به همین منوال است و ما از ۱۸۲ میلون بشکه  صادرات در سال ۹۸ رسیده‌ایم به ۵۶۵ میلیون بشکه در سال یعنی افزایش دو و نیم برابری صادرات نفت خام که  این بدون  آمار صادرات فرآورده های نفتی است.

وی اضافه کرد:  ارزش صادرات نفت خام و میعانات هم از ۱۰ میلیارد در سال ۹۹  به ۳۶ میلیارد دلار  رسیده است و در صادرات گاز مایع هم کار بزرگی انجام گرفت به نحوی که صادرات ما از ۳ و نیم میلیون تن  به ۶ و نیم میلیون تن رسیده که این اتفاق باعث رشد شدید  گروه نفت و گاز شده است.

وی گفت: نرخ رشد حوزه و صنعت نفت و گاز در سالهای ۹۷ و ۹۸ به ترتیب منهای ۱۴ و منهای ۳۵ درصد بوده اما در ۱۴۰۲ به  رقم ۲۰ درصد رسیده است. اگر آقایان مدعی هستند صادرات و تولید بالایی داشتند چرا رسد بخش نفت و گار تا این حد منفی بوده  و اگر این دولت توان تولید و صادرات نداشته این رشد به ۲۰ درصد مثبت رسیده است.

اوجی تصریح کرد: پس ما تولید نفت را در شرایطی که مقامات آ»ریکایی گفتند ۶۰۰ تحریم جدید اعمال کردند ما به بیش از دو و نیم برابر رساندیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.